Typy proměnných

GM přehled


Proměnná je jakési námi pojmenované místo v paměti. Typů proměnných je několik a my si o nich dneska něco povíme. První z nich je:


Globální proměnná

  • Chceme-li vytvořit globální proměnnou napíšeme před název proměnné slovíčko GLOBAL. 
  • Globální proměnnou vidí všechny objekty ve hře. Tedy s ní může pracovat každý objekt.
  • Použití v celé hře.

global.auto = 3;

global.jmeno = "Milan";

dalším a nejpoužívanějším type proměnné je:

 



 Lokální proměnná

  • Tato proměnná pracuje pouze v instanci kde byla vytvořena.  
  • Vhodná ke specifickým vlastnostem instance.
  • Použití v jednotlivých objektech.

auto=3;

jmeno="Milan";

Těmito dvěma typy by jsem mohl skončit. My si však ještě rozšíříme obzory a uvedeme si dočasné proměnné. A  začneme touhle:

 



Alternativní globální proměnná

  • Před proměnnou nemusíme psát Global.
  • Stačí deklarovat pouze jednou.
  • Deklarují se: globalvar promenna1, promenna2, promenna3, ...;

globalvar promenna;

promenna = 12;

Někdy také můžem chtít použít proměnné pouze a jenom v kuse kódu nebo ve skritpu a pak je budeme chtít smazat aby nám zbytečně nezabírali místo v paměti, k tomu slouží:

 



Dočasná lokální proměnná

  • Pracuje pouze v jednom kusu kódu kde ji je třeba také deklarovat (vytvořit).
  • Po dokončení skriptu se smaže.
  • Dobrá k šetření paměti.

var xx,yy;

xx = x+10;

yy = y+10;

instance_create(xx,yy,wall);


 

To je z prvního článku nové sekce a kategorie vše a vy se již brzy můžete těšit na nové články.

Napsal uživatel wix