O instancich

GM přehled


Dneska si řekneme něco o funkcích které mají co dočinění s instancema.



 instance_create(x,y,obj);

 

  • vytvoří instanci objektu na daných souřadnicích
  • velice potřebná funkce

 instance_destroy();

 

  • zničí instanci objektu
  • chcete-li pomocí jednoho objektu zničit jiný použijte with(nazev_niceneho_objektu)instance_destroy();

 instance_exists(obj);

 

  • podmínka jestli instance objektu obj existuje
  • pokud instance existuje vrátí hodnotu True jinak False

 instance_number(obj);

 

  • vrátí počet instancí daného objektu v aktuální místnosti (roomu)
  • občas se hodí

 instance_change(obj,perf);

 

  • změní instanci na jinou
  • perf = true nebo false, podle toho zda-li chcete aby vykonal create a destroy event

 instance_nearest(x,y,obj);

 

  • vrací instanci objektu obj nejbližší souřadnicím x,y
  • opak je instance_furthest

 instance_furtest(x,y,obj);

 

  • vrací nejvzdálenější instanci objektu obj souřadnicím x,y
  • pokud instance existuje vrátí hodnotu True

 instance_copy(performevent);

 

  • vytvoří kopii instance
  • performevent = true nebo false pokud chcete aby se vykonal create event

 instance_count;

 

  • vrátí počet instancí v právě aktivní místnosti
  • může se hodit

 instance_find(obj,n)

 

  • vrátí ID n+1 instance objektu obj místo názvu objektu můžete také použít klíčové slovo all
  • pokud instance neexistuje vrací noone

 instance_id[n];

 

  • vrátí ID instance n
  • příklad z GM helpu
  •  for (i=0; i<instance_count; i+=1)
     {
          iii = instance_id[i];
          if (instance_exists(iii))
     }

 instance_place(x,y,obj);

 

  • vrátí ID instance objektu obj na daných souřadnicích
  • pokud na daném místě nebude žádná instance vrátí noone

 instance_position(x,y,obj);

 

  • vrátí ID instance objektu obj na daných souřadnicích pokud je tam více instancí objektu vratí ID prvního z nich
  • místo obj můžeme použít klíčové slovo all pokud nenajde instanci, vrací noone
 instance_deactivate_all(notme);

 

  • deaktivuje všechny instance v místnosti, stejný efekt jakoby zde žádné instance nebyly
  • notme nastavte na true nebo false, true instance která požadavek volala nebude deaktivována
 instance_deactivate_object(obj);

 

  • deaktivuje pouze určitý objekt
  • deaktivování instanci se hodí při optimalizaci vaší hry
 instance_deactivate_region(left,top,width,height,inside,notme)

 

  • deaktivuje určitý region, například můžeme deaktivovat to co zrovna není na obrazovce a tím ušetřit výkon
  • inside určuje zda-li se bude deaktivovat uvnitř nebo vně regionu
 instance_activate_all(notme)

 

  • aktivuje všechny instance
  • notme nastavte na true nebo false, true instance která požadavek volala nebude deaktivována
 instance_activate_object(obj)

 

  • aktivuje pouze určitý objekt
  • místo obj můžeme použít klíčové slovo all
 instance_activate_region(left,top,width,height,inside,notme)

 

  • aktivuje instance v daném regionu
  • notme a inside mají stejné vlastnosti jako u deactivate


To je pro dnešek vše o funkcích pracujícich s instancemi, budu rád když napíšete nějaký komentář k článku ať už kladný či záporný.


Napsal uživatel Nivelety