Lekce 13 - Funkce a proměnné

GML

Funkce a proměnné v GML

GML obsahuje velký počet vestavěných funkcí a proměnných. S nimi můžeš ovládat jakoukoliv část hry. Pro všechny akce existují odpovídající funkce, takže pokud dáváš přednost programování v kódu,  nemusíš akce (ikonky) vůbec používat. Ale je zde také velké množství funkcí a proměnných, které nemohou být použity pouze pomocí akcí. Takže pokud chceš tvořit pokročilé hry, měl bys pozorně prostudovat následující kapitoly, ve kterých najdeš všechny informace které potřebuješ. Prosím pamatuj, že tyto proměnné a funkce můžeš také použít jako hodnoty pro akce. Takže i pokud neplánuješ  programovat v kódu a používat skripty, můžeš zde získat spoustu užitečných informací.

Pro následující kapitoly platí tato pravidla. Proměnná označená * je pouze pro čtení, to znamená, že její hodnota nemůže být měněna. Proměnné s [0..n] za jménem jsou pole.


Napsal uživatel wix