Optimalizace hry

Jak udělám...?


Chtěli by jste zrychlit vaši hru? Zvýšit FPS? Snížit HW nároky? Umožnit jí hrát i uživatelům na slabších PC sestavách? Zmenšit velikost vaší hry či výsledného .exe souboru? Pak jste zde správně!


 Zde je několik tipů jak na to.

1. Deaktivujte všechny objekty které se nacházejí mimo view, pokud to situace neumožňuje tak alespoň nevykreslujte blend modem to co není na obrazovce.

2. Nevytvářejte moc velké místnosti(room) raději je rozdělte na několik menšich.

3. Větší obrázky načítejte externě.

4. Zkracujte skripty, kratší skript se rozhodně přečte rychleji. A tak vždy po napsání kódu popřemýšlejte jestli by se to  nedalo napsat kratší.

5. Používejte co možná nejméně objektů / instancí. Většina věcí se dá naprogramovat pouze s jedním objektem.

6. Pokud používáte hodně podobnách objektů, použijte parents.

7. Při použití hudby jí načítejte externě.

8. Pokud napíšete kód který se vykonává častěji a u více objektů, použijte resource script.

9. Používáte-li obrázek na pozadí, vypněte barvu pozadí.

10. Sprity načítej až v okamžiku kdy je chceš použít, když víš že je delší dobu nepoužiješ tak je znič.

11. Pokud u spritu nepoužíváte kolizní plochu, nebo má sprite tvar čtverce, obdelníku, tak v nastavení spritu odškrtněte precise collision setting.

12. Akce které můžete mít v evetu Step nedávejte do eventu Draw

13. Při použití funkce draw_text(x, y, var) si z ní po vykreslení vytvořte sprite a dále jí nepoužívejte.

14. Při deklarovaní proměnných používejte funkci var, v tom případě se proměnná po ukončení skriptu smaže.

15. Pokud musíte mít místnost větší než 1600x1200 tak nepoužívejte tile horizontální a vertikální.


Napiště do komentářu jak se vám článek líbí či nelíbí, co je třeba zlepšit a různé jiné tipy.

 

Napsal uživatel Wix