Čtení a zápis do .INI souboru.

Jak udělám...?

Potřebujete si uložit nastavení vaší hry tak aby se při příštím spuštění náhrálo? Tak čtěte dále.

 

Používají se k tomu soubory s příponou .ini.

 

Jak vytvořit ini?

Vytvoř si textový dokument a přepiš koncovku na .ini .

 

Začátek

Pokud chcete v Game Makeru pracovat s .ini souborem je nutné jej nejprve na začátku práce zapnout a poté na konci vypnout aby nám zbytečně nebral paměť.


        ini_open("tvujsoubor.ini")    //tímto příkazem soubor otevřeme

            příkaz

            příkaz

         ini_close()   //tímto zavřeme soubor .ini


Struktura ini:

Věci se v ini zapisují hyerarchyckým stylem, vždy máte nějaký název sekce který je vypsán do hranaté závorky, např.: [root] . Název sekce pro programátora není zas tak důležitý ale dodává přehlednost. A pod jednotlivými sekcemi máš už samotné položky(key-klíče) , u každé položky pak nějakou hodnotu (může být číselná i textová).
Takže celý soubor .ini může vypadat třeba takto:

      [grafika]
      rozlisenix=1024
      rozliseniy=768

(tímto si uložíme rozlišení obrazovky)

Pokud k tomu budeme chtít ukládat například i názvy hráčů mohlo by to vypadat takto:

      [grafika]
      rozlisenix=1024
      rozliseniy=768

      [hraci]
      player1="Vašek"
      player2="Patrik"
      player3="Roman"

 

Zápis do ini:

Pro zapisování používáme 2 funkce, 1. pro zápis čísla a 2. pro zápis textu. Pokud je .ini soubor prázdný a možná i když neexistuje tak si ho GM vytvoří a vše si zařadí i do správné škatulky, takže zápis by mohl vypadat třeba takto:


      ini_open("tvujsoubor.ini")  //otevře soubor .ini
      ini_write_real("grafika","rozlisenix",640)  //zápis čísla
      ini_write_real("grafika","rozliseniy",480) 
//zápis čísla
      ini_write_string("hraci","player1","Wix")  //zápis hodnoty
      ini_close()  //zavře soubor .ini


 

Čtení z ini:

Při čtení musíte znovu otevřít .ini soubor a na konci jej zavřít a také přečtenou hodnotu je třeba někam vložit, např do proměné ale jde to i do příkazu, mohlo by to vypadat třeba takhle(toto se vloží nejspíše do začátku hry).


      ini_open("tvujsoubor.ini")  //otevře soubor .ini
      global.rozlisenix=ini_read_real("grafika","rozlisenix",0)  //do proměnné uloží hodnotu kterou přečte ze souboru                      

      global.rozliseniy=ini_read_real("grafika","rozliseniy",0)
      global.jmeno1=ini_read_string("hraci","player1","")
      ini_close()


 

Nula na konci je hodnota která se vloží do proměnné pokud dojde k nějakému problému. (Defaultní hodnota).

Napsal uživatel wix